Калектыўная творчая справа “Традыцыі маёй сям'і”
Мы приводим на белорусском языке содержание коллективной творческой работы "Традиции моей семьи". Учителя и педагоги школ и гимназий, мы надееемся, что данное пособие окажет Вам помощь.
Мэты: садзейнічаць выхаванню пачуцця любові і гонару за сваю сям'ю;
спрыяць развіццю цікавасці да гісторыі сваёй сям'і, сямейных традыцый, радаслоўнай; фармаваць станоўчыя адносіны і павагу да сямей аднакласнікаў ;
садзейнічаць аб'яднанню класнага калектыву, калектыву вучняў і бацькоў.
Удзельнікі: вучні 7 клас, бацькі.
Падрыхтоўка да КТС
І.Выстава « Хто мы? Адкуль мы?» - генеалагічныя дрэвы сямей вучняў.
2. Фотавыстава « Зазірні ў сямейны альбом».
3.Выстава сямейных рэчаў.
4.Сачыненні вучняў.
5.Сачыненні бацькоў.
6.Малюнкі сонейкаў для падвядзення вынікаў мерпапрыемства.
Ход мерапрыемства :
I. Уступнае слова настаўніка:
Добры дзень, паважаныя бацькі і госці! Добры дзень, дзеці! Тэма нашай класнай гадзіны — "Традыцыі маёй сям'і". Сёння мы пагаворым аб сямейных традыцыях, аб нашых мамах і татах, бабулях і дзядулях. Мы з вамі рыхтаваліся да свята і кім толькі не спрабавалі быць! Мы былі гісторыкамі, калі складалі радаслоўнае дрэва, антыкварамі — калі шуклі старыя рэчы, журналістамі — калі распытвалі аб сваіх бабулях і дзядулях. Мы былі пісьменнікамі, калі пісалі аб сваёй сям'і і мовазнаўцамі, калі спрабавалі даведацца аб значэнні нашых імён. Мы з вамі даведаліся шмат цікавага і я думаю, што нам ёсць чым падзяліцца і аб чым расказачь.
Калі вам дрэнна, калі вас пакрыўдзілі, хто вас прылашчыць і пашкадуе? Зразумела, вашы мамы, таты, бабулі — ваша сям'я. Хто раздзеліць з вамі радасць і поспех? Таксама яны — вашы родныя. Вы напісалі сачыненні, чаму ганарыцеся сваімі сем'ямі, і я рада, што вашы сем'і дружныя, надзейныя, гатовыя дапамагчы адзін аднаму, падтрымаць у цяжкую хвіліну. А як вы думаеце, чым адрозніваюцца паміж сабой сем'і, што адметнае ёсць у кожнай з іх? ( Вучні адказваюць на пытанне)
II. Вядучы :
Сем'і адрозніваюцца адна ад адной сваімі традыцыямі. Яшчэ ранней была прынята традыцыя даведвацца аб сваіх продках, складаць радаслоўнае дрэва. Вось і мы паспрабавалі гэта зрабіць. Канечне ж, у нас не атрымалася скласці 5000 гістарычных імён, як у А. С. Пушкіна. Але мы прыклалі намаганні і лепшыя радаслоўныя дрэвы атрымаліся ў Машы і Веранікі. Зараз мы паслухаем дзяўчынак. (Дзяўчынкі расказваюць аб сваіх радаслоўных)
Вучаніца чытае верш
Жизнь человека только миг
В безбрежном времени вселенной,
И только в памяти живых
Она становится нетленной.
Все это так, да вот беда,
Что забываем иногда,
Откуда мы, кто наши предки?
Такие случаи не редки.
Заставить нас забыть о них
Не должен злой народа гений —
Уйдя из памяти живых,
Исчезнет много поколений.
Одной мы связаны судьбой,
Одной семьей, единой кровью.
Потомки станут нам с тобой
Надеждой, верой и любовью,
И дух наш, продолжая жить,
Во внуков, правнуков вольется.
И никогда не оборвется
Веков связующая нить.
Настаўнік:
Давайце пастараемся больш даведацца аб жыцці нашых родных. I няхай яны не былі знакамітымі асобамі, а былі проста добрымі людзьмі, ганарыцеся імі! Захавайце радаслоўныя дрэвы для сваіх будучых дзяцей.
ІІІ.Настаўнік:
У сваіх сачыненнях вы напісалі аб сваёй любові да родных, аб тым, што ганарыцеся імі, але сціпла змоўчалі аб тым, як клапоціцеся аб іх, як дапамагаеце. А вашы бацькі напісалі пра вас шмат добрых слоў. Зараз я зачытаю гэтыя міні-сачыненні, а вы пастарайцеся зразумець, аб кім з нашых вучняў ідзе размова.
( Настаўнік зачытвае сачыненні)
Вучаніца чытае верш:
Маці.
Маці родная, маці мая!
Покуль буду жывая на свеце,
Покуль голас мой будзе гучаць,
Покуль вёсны адзеты ў квецень
Буду сэрцам гарачым страчаць;
Покуль сонца нязгаснага промні,
Покуль месяца бляск бачу я,
Ты са мной— буду век цябе помніць,
Маці родная, маці мая!..
Ты на шчасце мяне нарадзіла,
Над калыскай спявала начамі,
Каб я дужай і смелай хадзіла,
Смела мерала далі вачамі...
Вучань чытае верш
Дзед
Пра дзядоў пісалі многа,
А пра нашага— нічога!
Быццам ён таго не варты,
Быццам горшы ён з дзядоў.
А старому— хіба жарты!
Сёння роўна сто гадоў!
У старога сёння свята,
I гасцей не месціць хата.
Колькі ўсіх імён ды ўзростаў—
Разабрацца тут няпроста!
Толькі праўнукаў, напэўна,
Пяцьдзесят без аднаго.
Дзед сядзіць на куце чынна
Ды ўсміхаецца вачыма.
Ну і дзед!
Ну, малайчына!
Пачалося ад яго!
ІУ.Настаўнік:
Так, усё пачыналася з вашых бабуль і дзядуль. Калі нараджаецца чалавек, яму даюць імя.У гэтым таксама існуюць свае традыцыі. Як вы думаеце, як даўней чалавек атрымоўваў свае імя? Сапраўды, Імя могуць даць у гонар святога, у гонар продкаў, членаў сям'і, імя, моднае ў гэты час. Каго з вас назвалі ў гонар бабулі або дзядулі? Даследваннем пазоджання імён у нас займаўся Валера. Зараз мы яго паслухаем.
(Расказ аб паходжанні імён вучняў класа)
Вучні выконваюць песню «Праздник свадьбы золотой»
V. Настаўнік:
А зараз мы з вамі накіруемся на фотавыставу. Вы пастараліся скласці яе з самых старых або з самых цікавых здымкаў, якія расказваюць аб гісторыі вашай сям'і.
(Расказ вучняў аб фотаздымках)
Вучань чытае верш
Вчерашний день, минувший год
Не умирают в человеке.
Прошедший век— он в нашем веке
Еще звенит, еще поет.
Живут высокие веленья
Ума и сердца прошлых лет,
Давно участие, волненье
Еще отбрасывают след.
И фотография в альбоме,
И куст сирени под окном,
И тишина в отцовском доме
Твердят о времени ином.
VІ.Настаўнік:
На працягу свайго жыцця мы карыстаемся многімі рэчамі. Некаторыя з іх становяцца дарагімі для нас. Яны напамінаюць аб важных падзеях у жыцці.Многія рэчы зроблены сваімі рукамі. Яны расказваюць аб гісторыі сям'і. Традыцыя захоўваць цікавыя рэчы існуе здаўна. Зараз мы з вамі накіруемся ў музей, дзе сабраны цікавыя рэчы вашых сямей. Экскурсію для нас правядзе Анастасія.
( Вучаніца расказвае аб рэчах з выставы)
VII. Настаўнік:
Вось мы з вамі і пагаварылі аб традыцыях нашых сямей. Спадзяюся, што вы з болынай павагай і уважлівасцю будзеце адносіцца адзін да аднаго, да сваіх бацькоў і родных.Сям'я і сябры — самае дарагое ў жыцці чалавека.
А зараз я прапаную вам гульню " Сонейка для нас". Уявіце, што да нас спусцілася сонейка. Напішыце, што б вы пажадалі сваім родным, сваім мамам і татам, сястрычкам і братам.
(Вучні пішуць пажаданні)
Настаўнік:
Зачытайце свае пажаданні. Я рада, што вы жадаеце толькі добрае. Няхай у сё тэта збудзецца.
Вучні выконваюць песню " Родительский дом».
Падвяденне вынікаў КТС.
Зора В.М., класны кіраўнік 7 класа