Матэматычны занятак “Падарожжа ў казку”
Задачы:
практыкаваць у колькасным і парадкавым лічэнні ў межах 7, варыянты складу лічбаў у межах 7 з двух меншых лікаў; замацоўваць веды аб адносінах паміж лікамі, уменне карыстацца знакамі “<”, “>”, “=”; практыкаваць ва ўменні пазнаваць і адрозніваць плоскія геаметрычныя фігуры;
садзейнічаць фарміраванню умення арыентавацца на лісце паперы; фарміраванню лагічнага мыслення, пашырэнню інтэлектуальных запытаў дзяцей; актывізаваць дзіцячую пошукавую дзейнасць, абапіраючыся на суб’ектыўны вопыт выхаванцаў;
садзейнічаць выхаванню беражлівых адносін да жывёл.
Ход занятку
-Дзеці, сёння мы адправімся ў казку. Гэта казка называецца “Рукавічка”. Ішоў дзед лесам, а за ім бег сабачка. Ішоў дзед, ішоў дый згубіў рукавічку. Вось бяжыць мышка, хоча залезці ў рукавічку, але спачатку трэба выканаць заданне. Дапаможам мышцы?
1.Трэба паставіць правільныя знакі на вусенях
Вось вы дапамаглі мышцы і яна залезла ў рукавічку ды кажа:
-Тут я буду жыць.
А тым часам жаба скок-скок! –пытаецца:
-Хто, хто ў рукавічцы жыве?
-Мышка-скрабушка. А ты хто?
-А я жабка-скакуха. Пусці і мяне!
-Добра, але спачатку выканай маё заданне.
2. Вось табе геаметрычныя фігуры. Трэба саставіць з іх птушак
-Якія прыгожыя птушкі ў вас атрымаліся.
Вось іх ужо двое. Бяжыць зайчык. Падбег да рукавічкі, пытаецца:
-Хто, хто ў рукавічцы жыве?
-Мышка-скрабушка, жабка-скакуха. А ты хто?
-А я зайчык-уцякайчык. Пусціце і мяне.
-Пусцім, калі выканаеш наша заданне.
3. Трэба сабраць кветку. Вось вам пялёсткі, іх трэба пакласці да сярэдзіну кветкі
Мы зайчыку дапаможам, а за гэта зайка з вамі пагуляе.
-Якія чароўныя кветкі ў вас атрымаліся. А зараз фізкультхвілінка.
На палянцы зайка шэры
То направа-гоп-гоп-гоп.
То налева-гоп-гоп-гоп.
А за ім услед цяцера
Крыльцам правым-лоп-лоп-лоп.
Крыльцам левым-лоп-лоп-лоп.
Гэтак шчыра па парадку
Пачынаем фіззарадку.
-Хадзі зайка да нас.
Вось іх ўжо трое. Бяжыць лісічка:
-Хто, хто ў рукавічцы жыве?
-Мышка-скрабушка, жабка-скакуха ды зайчык-ўцякайчык. А ты хто?
-А я лісічка-сястрычка. Пусціце і мяне!
-Мы згодны. Але трэба выканаць наша заданне.
4. Патрэбна знайсці адрозненні і вызначыць іх
-Малайцы, дзеці. Вы ўсё выканалі правільна. Будзем слухаць казку далей.
Вось іх ўжо чацвёра. Аж бяжыць воўк, і таксама да рукавічкі дый пытае:
-Хто, хто ў рукавічцы жыве?
-Мышка-скрабушка, жабка-скакуха , зайчык-ўцякайчык ды лісічка-сястрычка. А ты хто?
-А я ваўчок-шэры бачок.пусціце і мяне.
-А ты выканай наша заданне тады і пусцім.
Дзеці, давайце дапаможам і ваўку.
5. Трэба трапіць ў мішэнь. Мішэнь-гэта прамавугольны ліст
А).У верхні правы вугал намалюем зялёны квадрат.
Б).У ніжні левы-чырвоны трохвугольнік.
В).Пасярэдзіне - жоўты авал.
Г).У верхні левы вугал-сіні ромб.
Залез і гэты-стала іх ўжо пяцёра. Так ім цесна, што яны павярнуцца нават не могуць. А тут затрашчала сучча вылазіць мядзведзь і таксама да рукавічкі ідзе, раве:
-Хто, хто ў рукавічцы жыве?
-Мышка-скрабушка, жабка-скакуха, зайчык-ўцякайчык, лісічка-сястрычка, ваўчок- шэры бачок. А ты хто?
-Гу-гу-гу, шмат вас тут! А я мядзведзюхна-батюхна.Пусціце і мяне!
-Як жа мы цябе пусцім? Тут і так цесна.
-Ды як-небудзь!
-А ты з дзецьмі выканай наша заданне ў сшытках мы цябе і ўпусцім.
-Дзеці, давайце лапаможам мядзведзю, але спачатку трэба зрабіць пальчыкавую гімнастыку, каб размяць нашы пальчыкі.
Раз-два-тры-чатыры-пяць
Будзем разам маляваць
Памалюем мы рукамі
Хатку-тату, хатку-маме
Гэта хатка для цябе
Гэта хатка для мяне
Намалюем сад ускруг
А ў ім дрэвы там і тут.
У сад пойдзем мы гуляць
Каб гульню зноў пачынаць.
-А цяпер адчынім сшыткі і выканаем заданне.
6. Намалюй столькі прадметаў, сколькі паказвае лічба справа
-Малайцы дзеці і з гэтым заданнем вы справіліся. Слухаем казку далей.
-Дык хадзі ўжо мядзведзь, толькі з краёчку!
Задез і гэты-шасцёра іх стала, ды так цесна, што рукавічка як бач разарвецца.
А тым часам дзед схапіўся-няма рукавічкі. Ён тады вярнуўся шукаць яе. А сабачка пабег наперадзе. Бяжыць, бяжыць, аж бачыць-ляжыць рукавічка і варушыцца. Сабачка тады:
-Гаў-гаў-гаў!
Звяры спалохаліся, з рукавічкі вырваліся ды ўроссып па лесе. Ну а дзед пайшоў і забраў рукавічку.
-Вось і скончылася наша казка. Ці спадабалася яна вам? Давайце ўспомнім, якое заданне вы дапамаглі зрабіць мышцы? А жабцы? Ці складанае заданне вы дапамаглі выканаць зайку? А лісічцы? Якое заданне было ў ваўка? А што мы дапамаглі зрабіць мядзведзю? Якое заданне было самае лёгкае? А самае складанае?
Некаторым дзецям было цяжка справіцца з заданнем, а другім - лёгка. Вось тут ў мяне на дошцы два сонейка: адно-сумнае, а другое-вясёлае. Каму ўсё спадабалася,было лёгка выконваць заданні - адзначым магнітам вясёлае сонца, а у каго сёння было журботны настрой, было цяжкавата - азначым магнітам сумнае сонейка.
Давайце развітвацца з нашымі гасцямі. Да пабачэння!
Самааналіз занятку
Занятак па перадматэматычным развіцці праводзіўся ў старэйшай групе з дзецьмі пяці-шасці гадоў. Групу наведваюць 13 выхаванцаў. Сямёра дзяцей займаюцца з настаўнікам-лагапедам.
Гэта быў абагульняльны занятак па тэме. Ён падводзіў вынік пройдзенаму матэрыялу. Задачы пастаўлены такім чынам, каб падвесці дзяцей да патрэбнага вываду, замацаваць іх веды па пройдзеных тэмах, спрыяць у працэсе навучання пашырэнню інтэлектуальных запытаў дзяцей, даць дзецям парадавацца дасягнутаму, адчуць радасць поспеху.
Занятак праводзіўся ў форме “Падарожжа ў казку”. Былі пастаўлены наступныя задачы:
практыкаваць у колькасным і парадкавым лічэнні ў межах 7, варыянты складу лічбаў у межах 7 з двух меншых лікаў; замацоўваць веды аб адносінах паміж лікамі, уменне карыстацца знакамі “<”, “>”, “=”; практыкаваць ва ўменні пазнаваць і адрозніваць плоскія геаметрычныя фігуры (адукацыйная);
садзейнічаць фарміраванню умення арыентавацца на лісце паперы; фарміраванню лагічнага мыслення, пашырэнню інтэлектуальных запытаў дзяцей; актывізаваць дзіцячую пошукавую дзейнасць, абапіраючыся на суб’ектыўны вопыт выхаванцаў (развіваючая);
садзейнічаць выхаванню беражлівых адносін да жывёл (выхаваўчая).
Усе задачы адпавядаюць праграмным патрабаванням да дзяцей старэйшага ўзросту. Яны звязаны паміж сабой. Тут і замацоўваюцца веды па лічэнні, фарміруецца арыенціроўка ў прасторы, лагічнае мысленне, выхоўваюцца беражлівыя адносіны да жывёл.
Выкарыстоўваліся ў асноўным слоўныя і наглядныя метады. Маўленчая і навучальная шчыльнасць занятку дастатковая.
На занятку выкарыстоўваўся прынцып індывідуалізацыі і дыферэнцыяцыі, прадстаўлена дастаткова раздатачнага матэрыялу. Дзеці выконвалі заданне ў рабочых сшытках. Раздатачны матэрыял дзецям спадабаўся.
Стымуляванне пазнавальнай актыўнасці дзяцей здзяйснялася праз пахвалу.
У сярэдзіне занятку была праведзена фізкультхвілінка, а перад работай у сшытках - пальчыкавая гульня. Працягласць занятку склала 25-30 хвілін. Змяняліся віды дзейнасці. Першае і другое заданне дзеці выконвалі за сталом, трэцяе – на дыване, чацвёртае-шостае – за сталом.
Дзецям занятак спадабаўся, яны былі актыўнымі, працаздольнымі на кожным з этапаў, з задавальненнем выконвалі заданні.
У канцы занятку быў падведзены вынік і праведзена рэлаксацыя. Дзецям спадабаўся занятак у форме казкі-падарожжа. Задачы былі рэалізаваны.
У сваёй педагагічнай дзейнасці практыкую заняткі ў форме гульні ці падарожжа, што садзейнічае актывізацыі пазнавальнай цікавасці да матэматыкі.
Па выніках занятку з некаторымі дзецьмі трэба правесці індывідуальную работу па ўдасканальванні арыенціроўкі ў прасторы.
Ніканава Л.М., выхавацель дашкольнай групы